sobota, 28 listopada 2015

Ciasteczka South Park

Jest taka bajka, przeznaczona dla widzów dorosłych - South Park. Jako, że w domu mam fana tej animacji postanowiłam zrobić mu niespodziankę. Szukając nowych, ciekawych wzorów foremek na świąteczne pierniczki natrafiłam na całą gamę wspaniałych bajkowych postaci. Dziś, z okazji męskiego wieczoru postanowiłam przygotować takie męskie ciasteczka. 


Foremki można kupić na allegro lub pod tym linkiem www.protonik.pl


Zalecany przepis na ciasteczka:
300g mąki, 
200g masła, 
100g cukru pudru,
2 żółtka, 
20g cukru waniliowego. 


Ja dodałam jeszcze cytrynowego aromatu. Ważne, żeby nie dawać proszku do pieczenia ani innych spulchniaczy, wtedy wzór nie będzie zarastał w czasie pieczenia. Ciasto wyrobić, schłodzić w lodówce przez 30-60min., rozwałkować. Foremkę oprószyć dokładnie mąką (najlepiej zanurzyć całą w mące). Ciastka wykrawać stopniowo. Przyłożyć oprószoną foremkę do ciasta, odcisnąć trochę, ponownie oprószyć w mące, znów odcisnąć trochę, po 3 oprószeniu odcisnąć do końca.

Jak widać całe wypiekanie jest trochę czasochłonne, jednak uśmiechy wywołane owymi wypiekami są tego warte.




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz