czwartek, 19 listopada 2015

Gipsowe figurki

Obecnie do zdobienia choinki używa się wielu różnych elementów. Bombki i łańcuchy stały się zbyt standardowe i często sięgamy po mniej konwencjonalne dekoracje. Kilka lat temu postanowiłam ozdobić świąteczne drzewko figurkami z gipsu. Można takowe wykonać samemu, jednak do tego potrzebne są odpowiednie formy. Ja takich nie miałam więc zdecydowałam się na zakup gotowych figurek w stanie surowym.


Figurki można pomalować sprayem lub zwykłą farbą. Ja wraz z koleżanką wpadłyśmy na pomysł, aby malować je lakierami do paznokci, których na przestrzeni lat nagromadziło się mnóstwo. Dodatkowo zdobiłyśmy niektóre elementy brokatem. Przyznam, że cała akcja była bardzo pracochłonna (miałyśmy aż 100 różnych figurek), jednak z drugiej strony spędziłyśmy te wieczory równocześnie na słuchaniu muzyki i rozmowach.



Po wyschnięciu warto pokryć pomalowane figurki dodatkowo lakierem bezbarwnym. Dzięki temu będą trwalsze i nabiorą połysku. Do minusów takiej dekoracji można zaliczyć ciężar - nadają się one jedynie na mocne gałązki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz