czwartek, 5 listopada 2015

Familiada - gra w gronie rodziny

Moja mama niedawno z okazji swoich urodzin organizowała przyjęcie  w gronie rodziny i bliskich. Wraz z rodzeństwem postanowiliśmy przygotować dla niej kilka niespodzianek. Jedną z nich była gra Familiada. 
Sporo się naszukałam w internecie symulatorów tej gry z możliwością wprowadzenia własnych pytań.



Programik zamieszczony na Hernas.pl spodobał mi się najbardziej. (link: http://www.hernas.pl/art/4-%5Bname%5D/), jednak minusem było to, że nie dało się przy jego pomocy rozegrać rundy finałowej. Do tej części posłużył nam symulator znaleziony na tym forum: http://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=15571
Pytania wymyśliłam sama, bo w obu przypadkach jest możliwość stworzenia własnego zestawu. 
Największym wyzwaniem było stworzenie odpowiedniej maszyny rejestrującej, który gracz wcześniej nacisnął przycisk i powinien odpowiadać. Na szczęście mąż mojej siostry przejął ten temat i zrobił odpowiednie urządzenie.



Składy drużyn ułożyłam już wcześniej, biorąc pod uwagę to nieco starsze pokolenie lubiące niedzielne popołudnia spędzać w towarzystwie Karola:)
Mi przypadł zaszczyt prowadzenia gry. Poprosiłam siostry o pomoc i one odegrały rolę asystentek. W oryginalnej wersji takowe nie są potrzebne, ale w naszej rodzinnej, dziewczyny miały pomóc rodzinom w wymyśleniu nazwiska oraz ustaleniu fikcyjnego pokrewieństwa, gdyby wybrane przez nas składy sobie z tym nie poradziły (miałyśmy kilka wcześniej przygotowanych awaryjnych opcji). Jednak taka pomoc nie była potrzebna, gdyż uczestnicy, rozluźnieni już nieco przez napoje z procentami, sami mieli wiele zabawnych pomysłów. Turniej wywołał mnóstwo śmiechu. Niestety nie mieliśmy aparatu typu polaroid, dlatego rodziny nie dostały wspólnego zdjęcia na pamiątkę, a jedynie kuferki pełne słodkości.



Nagrodą główną był czek na 15 tys., który został przekazany na cele charytatywne:) Na koniec oczywiście została puszczona odpowiednia muzyka i rodzina mogła w jej rytmie machać do kamery.  Polecam wszystkim taką zabawę, gdyż gwarantuje ona niesamowite emocję i mnóstwo śmiechu.
I na koniec pamiątkowe zdjęcie organizatorów:)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz